2016. november 29., kedd

Mikrotanítás reflexió


A mikrotanítás során a Google alkalmazások témakört dolgoztam fel, páros tanítás formájában, Dudok Dávid segítségével, így a rendelkezésünkre álló idő ténylegesen egy iskolai tanórának felelt meg (45perc). A közös/adott időben egyszerre történő dokumentumszerkesztést hangsúlyozó órai feladatainkat, a közös szakunk, a matematika témaköréhez kapcsolódóan találtuk ki.

A felkészülést tekintve nem volt könnyű dolgunk, hiszen szerettük volna a többek által ismert közös dokumentumszerkesztés egy új formáját megmutatni, ami azt hiszem teljes mértékben sikerült. A google féle excelt kihasználva játékos formában sikerült függvényeket létrehoznunk, közös számolás kapcsán koordinátákat kitalálnunk, majd azok segítségével egy útiterv pontos költségeit kiszámolnunk.  

 A feladatok kapcsán rengeteg pozitív élménnyel távoztam. Úgy vettem észre, hogy abszolút sikert arattak az egymásra épülő, közös munkát igénylő, játékosabb feladatok. Már az óra közben érkeztek a szóbeli pozitív visszajelzések, ami a bölcsész szakos hallgatótársaktól még jobban estek. 

A páros munkát tekintve szintén pozitív csalódás ért. Sosem szerettem másokkal egyszerre órát/kiselőadásokat tartani, mert gyakran úgy éreztem, hogy a téma/feladat kapcsán nem igazán volt indokolt. Ezen a mikrotanításon azonban sikerült megtapasztalnom annak valódi lényegét. Teljes mértékben megvalósult a hasznos, egymást segítő páros munka. Például: míg egyikünk magyarázot/új információkat osztott meg, addig másikunk segíthette azokat, akik lassabbak voltak, esetleg nem értettek valamit/lemaradtak. Ezt diszkréten távolról is jelezni tudtuk egymás felé, utalva arra, hogy társunk kicsit lassítson/gyorsítson, vagy mondjon/mutasson meg valamit még egyszer. 

Mindent összevetve nagyon pozitív érzéseket, és jó, a későbbi pályám során is használható ötleteket/tapasztalatokat raktároztam el magamban a mikrotanításunk során. Mindenképpen szeretném ezeket majd beépíteni a későbbi tanításaimba is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése