2016. november 6., vasárnap

Interaktív tábla - Mini tananyag

Az őszi szünetre kapott házi feladattal igen csak meggyűlt a bajom. Hosszas gondolkodás, keresgélés és kérdezősködés után, rábukkantam a Smart Notebook szoftverre melyben elméletileg elkészíthettem volna a saját mini tananyagomat. A gyakorlatban azonban sehol sem tudtam ezt letölteni, így végül egy Open-sankoré elnevezésű szoftvert használtam a feladat elkészítéséhez, melynek felhasználói nézetéről néhány képernyő képet is készítettem:




A mini tananyagom az alábbi linkről letölthető: 

Illetve az alábbi linken az elkészült anyag lapjainak PDF változata is megtalálható:
https://drive.google.com/file/d/0B3lDiAjVAAsUZlFvbnYyeXplWTQ/view?usp=sharing

Első használat után, általánosságban az interaktív tábláról és szoftveréről:
Egykori informatika szakos diákként többször is találkoztam már az interaktív táblával, és annak használatával, de mindig csak a másik, annak előnyeit élvező oldalról. A feladat kapcsán lehetőségem volt betekinteni az interaktív tábla tanári szemszögébe is. Ezzel kapcsolatban össze szedtem néhány bennem felmerülő gondolatot/észrevételt/véleményt:
  • A tábla és szoftverének használata igényel számítástechnikai tudást, és nem is keveset
  • Egy interaktív táblás órára való felkészülés kezdetben biztosan kettő-háromszorosa lesz egy rendes órára való felkészülésnek, viszont az igényesen elkészített anyagok tárolhatók, és minden probléma nélkül újra és újra felhasználhatók
  • Egy interaktív táblás órára készülésbe belefektet idő véleményem szerint csak akkor éri meg igazán a fáradságot, ha valami pluszt is hozzá tud tenni az adott óra témájához, elsajátítanivalójához. Ha ez a fajta "plussz" nincs meg, akkor a diákok táblávalvaló ismerkedését, tapasztalatszerzését meghagynám inkább az informatika órákra
  • A kezdők számára nagyon sok lehetőség nyílik a szoftver kezelésének megtanulására. Több helyen találtam oktató anyagokat, fórumokat és olvastam iskolákban induló tanfolyamokról is. Emellett rengeteg ötletet, és tananyagot találunk elkészítve, feltöltve, használatra készen az interneten.
  • Gimis éveimre vissza emlékezve igen csak maradandó nyomot hagy egy jól megtervezett, interaktív, mozgalmas óra a diákokban, nagyon hálásak tudnak lenni egy ilyen óráért, és így (a korábban említette "plusszal" együtt) azt hiszem megéri a kezdeti fáradságot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése